La
natura morta és un gènera pictòric ben conegut. Durant L'època
barroca col·locar objectes i aliments de certa manera creava un
significat simbòlic que només podia ser llegit per iniciats en
aquest llenguatge. Després de això, es va convertir en un
exercici pictòric per professionals i aficionats. Però, ha
sobreviscut fins els nostres dies? Els objectes han canviat, també
ara tenim altres prioritats i hi ha una gran quantitat de imatges
que produïm o podem veure a la xarxa. Utilitzem poc temps per
veure-les, menys de un segon. Les natures mortes estan presents en
la publicitat, la decoració i el art, les hem assimilat en el
nostre entorn visual que fa no les veiem.
Aquesta proposta expositiva
tracta de interpretar alguns quadres amb fotografies utilitzant
objectes actuals. Les imatges són preses per diferents persones
que no necessàriament pertanyent al món de l'art. Aquest
exercici reflecteix el seu entorn, adonant-se de les narratives
simbòliques que existeixen entre els objectes i qui mira
l'escena. L'espectador pot buscar assemblantces i diferencies
entre les pintures originals i les fotos, si ho desitge, però
l'original s'amaga rera la foto actual. Per tant, el passat és
rera el present.
|
The
still life is a well known pictorial genre. During the Barroque
time placing objects and food in a certain way created a symbolic
meanings that could only be read by initiates in this language.
After that, it became just a pictorial exercise for professionals
and amateur. However, has it survived until now? The objects have
changed, we also have other priorities and there is a mass of
photographies that we produce or we can watch online. We spend
short time to watch them less of one second. The still lifes are present in the publicity, decoration and art, we have assimilated them into our visual environment that we don't see them.
This exhibition proposal
tries to interpret some paintings with photographies using current
objects. The images are made by different people who do not
necessarily belong to art world and this exercise might
reflect their surroundings, become aware of the symbolic
narratives that exist between the objects and who looks at the
scene. The viewer can search for similarities or contrast between
the original paintings and the photos, if she or he wants, but the
original is hidden behind current photo. Therefore, past is behind
the present.
|
|