miércoles, 5 de junio de 2013

Natures mortes a casa / Still lifes at home







La natura morta és un gènera pictòric ben conegut. Durant L'època barroca col·locar objectes i aliments de certa manera creava un significat simbòlic que només podia ser llegit per iniciats en aquest llenguatge. Després de això, es va convertir en un exercici pictòric per professionals i aficionats. Però, ha sobreviscut fins els nostres dies? Els objectes han canviat, també ara tenim altres prioritats i hi ha una gran quantitat de imatges que produïm o podem veure a la xarxa. Utilitzem poc temps per veure-les, menys de un segon. Les natures mortes estan presents en la publicitat, la decoració i el art, les hem assimilat en el nostre entorn visual que fa no les veiem.

Aquesta proposta expositiva tracta de interpretar alguns quadres amb fotografies utilitzant objectes actuals. Les imatges són preses per diferents persones que no necessàriament pertanyent al món de l'art. Aquest exercici reflecteix el seu entorn, adonant-se de les narratives simbòliques que existeixen entre els objectes i qui mira l'escena. L'espectador pot buscar assemblantces i diferencies entre les pintures originals i les fotos, si ho desitge, però l'original s'amaga rera la foto actual. Per tant, el passat és rera el present.
The still life is a well known pictorial genre. During the Barroque time placing objects and food in a certain way created a symbolic meanings that could only be read by initiates in this language. After that, it became just a pictorial exercise for professionals and amateur. However, has it survived until now? The objects have changed, we also have other priorities and there is a mass of photographies that we produce or we can watch online. We spend short time to watch them less of one second. The still lifes are present in the publicity, decoration and art, we have assimilated them into our visual environment that we don't see them.

This exhibition proposal tries to interpret some paintings with photographies using current objects. The images are made by different people who do not necessarily belong to art world and this exercise might reflect their surroundings, become aware of the symbolic narratives that exist between the objects and who looks at the scene. The viewer can search for similarities or contrast between the original paintings and the photos, if she or he wants, but the original is hidden behind current photo. Therefore, past is behind the present.